tisdag 15 februari 2011

Jag och mina koja!

När jag var liten älskade jag att bygga kojor. Ute, som inne. Där drömde jag mig bort till saltstänkta klippor,  torr öken sand och djupa djunglar. Jag lekte att jag var en arkeolog till lika pilot. Där i kojorna var drömmarna lika verkliga som filten jag hade ovan för mitt huvud. Har det romantiska glittret landat på ditt tangentbord ännu??  Jag vill inte låta för, ja hur ska jag säga...smörig. Är det ett bra ord?
Okej, jag vill inte låta för smörig. Men det var så det var i mina barndoms dagar. Nu låter det ju som om jag är runt 75 år! 


Varför detta romantiska glitter undrar du kanske. Vad är Malins koja?!?
Malins koja är platsen där jag samlar alla fina minnen, alla galna ideèr och drömmar. För, även om jag inte längre sitter under en filt med böcker upp till öronen så är jag fortfarande lika drömmande. Igår till exempel fick jag för mig att på fullate allvar skaffa mig en luftballong! Efter lite "gluttar" runt om på olika sidor kom dock verkligheten i kapp mig... En ballong kostar (minst) 40 000kr. Kanske inte så farligt, men sen då! Man ska ha certifikat, tillstånd och en hel del annat som absolut inte var gratis. Jag insåg ganska omedelbart att jag skulle behöva jobba 200% för att få ihop till denna gala ide! Dessutom är John höjdrädd och det är jag också för den delen....  Men tänk ändå, sväva helt tyst från stan över Vättern och landa på Visingsö en helt vanlig onsdag.






Behöver jag då en blogg till detta ändamål...ja, att skriva om mina drömmar alltså. Självklart inte!
 Jag kan ju inte sitta och drömma och koka ihop idiotiska ideèr hela dagarna. Men jag har ju ett vist behov att ge utlopp för allt och här kan jag ju göra det. Samla fina bilder jag hittar på nätet, ta kort på månen och lägga upp. Kanske ingen läser eller bryr sig ett skit  i vad jag gör, tycker och tänker. Men det rör mig faktiskt inte i ryggen... 


Hej hopp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar