tisdag 22 februari 2011

090222

Så där ja, nu har jag äntligen fått lite tid över för ett inlägg.
Det har varit fullt ös här hemma sedan i torsdag. Mamma & pappa + hund kom ner till oss på torsdags kvällen. Sedan följde tre intensiva dagar med besök i diverse butiker, hälsapåanden (nytt ord!)badning på Rosenlund (som resulterade i att det fortfarande kliar på min kropp!)och mycket mycket mer.
Det va naturligtvis så jätte mysigt att ha dom här! När dom åkt sov både jag och Maja i två timmar.

Jag fick för mig i alla iver att tapetsera ena väggen i Majas rum. Jag är inte den typen som vill ha fondvägg. Men eftersom jag envisades med att måla ett enormt träd på den väggen så känner jag att jag har inget val än att skaffa fondvägg. Den dagen vi flyttar så kommer dom ändå ha åsikter om trädet, och jag väljer att avstå dessa åsikter. Nu kommer dom nog iaf ha åskiter.....men inte om trädet, utan tapet eländet! Tre våder är uppe.....typ.... På den sista fattas det 3 dm till taket. Och för att bespara er fula ord och allmän argheter så släpper vi det ämnet nu!

Sara ringde mig på förmiddagen och ville luncha. En mycket klok och bra idè tyckte jag (som helst skulle äta allt alltid ) Thai fick det bli, kycklingfilè i jordnötssås och ris...mumms! Det absolut godaste jag jag vet! Tyvärr tänkte jag mig inte för utan skopade i mig massor med ris...jag äter typ noll kolhydrater annars och min mage fick fnatt... Well well, jag har lärt mig en sann läxa i alla fall. Och det va otroligt trevlig Sara! Du e bäst ingen protest!
Efter att ha mått piss resten av dagen släpade jag mig, tillsammans med övriga (pigga) familjen till en husvisning en bit från vår lägenhet. Fint hus, mysiga rum....toan, har någon sett den??! Jaha, okej inne i ena sovrummet på övreplan... Ja, eller längst ner i källaren. Sa du tåg också? Jahaaaa det som går rätt igenom gården. Inte såååå ofta och det låter bara "swich" sa den stilige mäklaren...Vem försökte han övertyga, sig själv eller oss?
Nä, det huset får någon annan förbarma sig över!

Det va väl dagens inlägg.

Puss & kram


1 kommentar: