onsdag 16 februari 2011

110217

Jag och min kära vän Sara gick på ett 60 min bodypumppass igår. Jag är en aning besviken på mig själv, för träningsvärken är inte lika påtaglig denna gången som efter passet för några dagar sedan. Hur dum är man inte egentligen....sur för att man inte har ONT! Så idiotiskt! Antingen har jag på de tre dagarna som det va mellan passen plötsligt blivit starkare  eller så var jag helt enkelt för lat och körde inte skiten ur mig. Jag vill nog gärna skylla på alternativ nr 1. Men sanningen lutar (tyvärr) mot alternativ 2. Jag sätter dock mina förhoppningar till att jag är stel som en pinne i morgon.

Hur som, innan jobbet började i dag så rensade jag lite i vårt gästrum. Min ömma moder kommer hit till oss i morgon och stannar till söndag. Hon är inte här så ofta och de gånger hon är det ska det vara tipp topp enligt mig. Skönt för henne att åka hem till Dalarna och konstaterat att hon iaf lyckas uppfostra ett av barnen till att ha ordning och redan (jag låter henne leva i den fantasibubblan)
Detta lilla gästrum rymmer en dagbädd, och ett vitt (som om färgen har betydelse) linneskåp. Inte så mycket med andra ord. Ändå så kunde jag efter rensningen konstatera att John var tvungen att fälla ner ryggstöden på sätena bak i bilen för att få plats med all skit som jag rensat ut. Hur i hela friden kan man samla på sig så mycket?!?!?! Jag bävar för dagen då vi ska rensa på vinden och i källare! Jag har hört någon säga att man ska flytta vart tionde år, detta enbart för att rensa saker. Vi skulle behöva flytta en gång i halvåret i så fall! Jag tror det är min förkärlek till loppis som kan ha en liiiiten del i detta.... hum...
Det ny blir alltså en sak in, en sak ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar