tisdag 15 februari 2011

Apropå det här med drömmar...

Det har fallit sig ganska så naturligt för oss att börja leta hus. Trodde det skulle va enkelt, och det är det väl också. Om man nu vill bo ute i ingenstans i de Smålänska skogarna!
Det va inte så enkelt som  jag i mitt drömmande fått för mig., Det är uppenbarligen inte bara vi som vill samla vuxenpoäng, byta ut hyresrätten mot ett sött litet hus nära till stan men ända på landet.
Jag har en dröm (det har vi båda två för den delen) att få packa ihop (ja, asså själva packandet är ju en marddröm) våra saker i banankartongerna som väntar uppe på vinden. Inga 50 åriga män med livskris kommer att hålla mig vaken långt in på nätterna. Inga bilar som spyr ut avgaser och inga knarrande golv kommer att besvära mig om vi får ett hus! OCH knarrar golven så kan vi lägga nytt!
Nu håller jag på att tappa poängen här känner jag. Men det jag ska komma fram till är: I SOMMAR! Jag har en dröm om att få flytta i sommar! "Öm Gud vill ö don hall" som någon klok kvinna i min hembygd, så ska vi väl komma dit också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar