lördag 5 mars 2011

Lördag och solen strålar!

Jösses Amalia vilket underbart vårväder vi har här i Jönköping! Takdropp, kvittrande fåglar, blå himmel och torr asfalt. Man tackar, man tackar!

Dagarna går i rasande tempo! Jag har hunnit (sen senaste inlägget) jobba helgen, kastrera Herman, varit sjuk i nått liknande magsjuka, träffat Sara, träffat bror, firat Annas (30 års) städat (typ), gjort en fasligt massa smycken, planerat för nya firman och sökt affärskontakter runt halva jordklotet, fuskat med LCHF och fått betala dyrt för det...(ont i skallen...) haft päronen på besök och Carina på fika....med mera med mera. Livet är underbart!

Idag ville svärmor låna Majsan, och självklart ska hon få det! Detta innebär att jag och gubben blir själva...konstigt! Det händer inte ofta. Vad gör man? Hur gör man? Min största fråga blir "hur ska jag klara EN vecka utan Maja i sommar??" Bara några timmar gör mig rastlös utan henne vid min sida. Hon tycker förmodligen att det ska bli skönt att komma iväg på lite minisemester (om det så är ett par timmar eller en vecka) Få som man vill, och göra som man vill...det är inte helt enkelt att säga "nej" när dom stora bruna ögonen tittar på en.
Hur som helst, vi planerar åt åka till stan och strosa, dricka en kaffe här och dricka en kaffe där. Kanske rent utav på en ute servering! Och kolla på en cykel till mig (det vet han inte om än dock)

2 kommentarer:

  1. Jag är sååå nyfiken på din nya firma och vad den kommer att innehålla! Spännnade värre. Kommer du att kunna jobba med firmorna på heltid snart?

    SvaraRadera
  2. En ny firma??? Spännande vad e d vad vad vad???
    Så skönt med en stund för er själva, njut!
    Kram o hoppas du hittar en fin cykel

    SvaraRadera